Onze eerste dagen Bangkok. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen Bangkok. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen Bangkok.

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Lisette

15 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok
14/01/2014 - 16/01/2014
Locatie: Rambuttri House.

Gisteren zijn we geland in Bangkok, na een reis van een dikke 14 uur. Tijdens onze laatste vlucht zat heel Hawaii bij ons in het vliegtuig en heeft een aardige Thaise jongen die in Hawaii studeerde ons op weg geholpen met een taxi naar de stad, dit is ongeveer 35 km van het vliegveld. Helaas heeft de taxi ons een beetje genaaid en hebben we 50% te veel betaald (beginners foutje).. Op de meter stond 254 THB en hij vroeg bij het uitstappen 450 THB. Wij dachten dat dit wel klopte en hebben hem zelfs nog 50 THB fooi gegeven. Achteraf vertelde iemand dat je moest betalen wat er op de meter stond en als hij een ander bedrag noemde hem precies het bedrag van de meter geven en weg lopen. Gelukkig was ons taxi reisje van 35 km als nog een koopje want we hebben er omgerekend €11,16 voor betaald moet je na gaan dat het de helft goedkoper kon.

Wij slapen in het Rambuttri House wat eigenlijk naast het gebied ligt waar alle opstanden zijn. Maar maak jullie vooral geen zorgen want naast de wegblokkades merken wij er helemaal niks van.

Na ons opgefrist te hebben zijn we de straten in gedoken om wat eten te scoren. Je hebt hier heerlijk eten voor 2,00 euro dit past ons natuurlijk een stuk beter dan de gek hooge prijzen in Australië.

Voor de volgende dag hadden we een fiets tour van Co van Kessel geboekt wat 5 uur ging duren door Bangkok om een beeld te krijgen van de stad. Onze wekker ging vanochtend om 05:20 uur zodat we om 06:00 uur in de taxi zaten naar de plek waar onze tour begon. We hebben prachtige tempels bekeken en zijn met een boot naar de andere kant van Bangkok gegaan en hebben daar heerlijk gegeten.

Ik hoop dat jullie een beetje gerust gesteld zijn want de beelden op tv zijn velen malen heftiger dan wat er in onze buurt gaande is. En een van de voordelen is dat Bangkok verschrikkelijk groot is dus je kunt alle kanten op.

We proberen zo nog wat foto's op Facebook te zetten.

Liefs en hele dikke kus Lotte en Lisette

• 15 Januari 2014 - 09:20

Gerrie :

Lieve lotte en lisette
    Gelukkig dat het allemaal meevalt in Bangkok
    Heel veel plezier in thailand
    Dikke knuffel van mij

• 16 Januari 2014 - 22:12

Martine:

Hoi meiden, wat fijn om te lezen dat het goed gaat... En ook dat jullie weinig mee krijgen van de rellen... Idd, de beelden op tv zien er heftig uit... Lieverds, fijne tijd en denk goed om elkaar... Dikke kus uit Ezinge