Doei Australie, tot heel snel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu Doei Australie, tot heel snel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu

Doei Australie, tot heel snel

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Lisette

13 Januari 2014 | Australië, Sydney

Airlie Beach
Hostel: Nomads
09/12/2013 - 14/12/2013

Nadat we het prachtige Cairns moesten verlaten zijn we in Airlie Beach terecht gekomen. Voor iets langer dan verwacht, want het plan was om 2 nachten te blijven en dan op de boot naar Whitsundays te gaan. Na wat rond bellen bleek de boot tot en met zaterdag vol te zitten, en de dag dat we aankwamen was maandag. Onze planning liep dus een beetje in de war. Maar niet naar Whitsundays was voor ons ook geen optie dus we hebben het maar genomen zoals het was. We sliepen in Airlie in een prachtig schoon en nieuw hostel, Nomads. Het had wat weg van Centerpacs en had een erg gezellige uitstraling. Tijdens het reizen in de bus hadden we onze eerste 'vriendin' gemaakt (in Cairns waren we een beetje anti-sociaal en vooral heel moe dus we waren al blij genoeg met elkaar). Daar hebben we 's avonds ons eerste wijntje mee gedronken bij de Lagoon waar we gezellig een film keken aan het water met wat chips. Wat wij toen nog niet wisten is dat we ongeveer alle regels die er waren aan het overtreden waren. Lotte zat tijdens de film een sigaret te roken aan de Lagoon op het moment dat ze hem uit drukte kwam er een hele strenge security mevrouw aan die al wat kraste in haar boekje en riep dat het streng verboden was. Foute boel.. Nadat Lotte haar charmes in de strijd gooide was alles weer zo gedraaid dat we er met een waarschuwing vanaf kwamen (de boete stond op 220 AUD). Even later stonden we na de film een romatische scene na te spelen in het zwembad, waardoor de 'aardige' mevrouw er weer aan kwam om ons te waarschuwen want na 09:00 PM mag er niet meer gezwommen worden. Zelf vonden wij natuurlijk dat we helemaal niet aan het zwemmen waren maar gewoon aan het pootje baden. Ook hier stond een vervelende boete op van 480 AUD, dus we zijn maar snel uit het water gegaan. Eenmaal uit het water wees ze ons ook even op een aantal andere regels zodat we die in de toekomst niet meer zouden overtreden (zoals geen alcohol bij de Lagoon en niet naakt zwemmen of zijn). Dat alcohol regeltje was natuurlijk al overtreden maar we hadden de wijn handig verstopt in een andere fles zodat het geen wijn leek. Het was een hele gezellige avond en na het laatste bezoek van de security hebben we maar besloten dat we lekker in bed moesten gaan.

Op onze tweede dag Airlie zijn we lekker in de schaduw een boek gaan lezen. Toevallig hadden we beide hetzelfde boek meegenomen en maakten we er een lekker rustig dagje van want de dag ervoor hadden we 10 uur in de bus gehangen. Aangezien we ook maar weer eens boodschappen moesten doen hebben we maar wat investeringen gedaan zoals peper, zout wat knoflook en hebben we een hoop groente en fruit aangeschaft bij een oud mevrouwtje met een mini fruitwinkeltje. Wat we toen nog niet wisten is dat er zo'n 20 mango bomen op het terrein van het hostel stonden waar je de vruchten gewoon van mocht plukken. Toch wel een beetje jammer dat we 5 mango's voor 6 AUD hadden gekocht. Die avond hadden we in de keuken weer een nieuwe 'vriend' gemaakt en waren we wat gaan drinken bij alle werknemers van het hostel, erg gezellig.

Op een van de laatste avonden tijdens het terug lopen van een avondje uitgaan kwamen we 2 Nederlandse jongens tegen. Waar we de volgende dag boodschappen mee hadden gedaan in onze favo winkel Woolworth. Die avond hebben we nog eindeloos kaartspelletjes gedaan bij hun in de Campervan. En wij kunnen met trots vertellen dat wij aan het eind van de avond met de minste strafpunten weg gingen.

Whitsundays
Boot: Broomstick
14/12/2013 - 16/12/2013

Na een ongelooflijk leuke tijd in Airlie was het alweer tijd om op de boot te stappen naar het prachtige Whitsundays.
De Whitsundays is een eilandengroep voor de kust van Australie ter hoogte van Airlie Beach. Vanuit de haven van dat plaatsje begon de zeiltour. Drie dagen zeilen, snorkelen, eilandjes bezoeken, wandelen en overnachten op het water op een mega zeilboot, de Broomstick. Super leuk! We zaten hier samen met nog 25 anderen op. Dagelijks wordt er minimaal 2 keer gesnorkeld en moeten we ons weer in het super strakke stingersuit hijsen vanwege de kwallen en de roggen waarmee we de zee delen. De onderwater wereld is werkelijk prachtig en je kunt er uren in dobberen en jezelf vermaken met vissen kijken en voeren met brood.

's Avonds was het het prachtig weer en hadden we een hele mooie zonsondergang en hebben we nog een poosje op de boot gezeten samen met nog 2 andere Nederlandse meiden (Stefanie en Celeste) daar hebben we nog gezellig mee gepraat en gedronken.

De volgende dag begon vroeg want om 4 uur 's nacht werden we al geterroriseerd door een snurkende Amerikaan ohja en niet te vergeten de stekende dikke blinde vliegen die ons aanvielen. Helaas waren wij net de gelukkigen die in de 3 weken per jaar waren dat de stekende vliegen op zee waren, maar goed.. dat was wel te overleven.

Nadat we naar de zonsopgang hebben gekeken hebben we ons stingersuit maar weer aangedaan en zijn we in het water geplonst. Kort daarna zijn we naar de Whitsundays gezeild en zijn we naar Whitehaven Beach gegaan om een van de mooiste stranden te bekijken van de wereld (dit strand staat op plek 3 van de wereld, niet om jullie jaloers te maken ofzo haha). Verder hebben we fantastische dagen gehad en kunnen we iedereen aanraden om zo'n zeiltour te gaan doen want wij vonden het prachtig en hebben erg genoten.

Vanaf Airlie Beach vertrokken we weer naar Hervey Bay.

Hervey Bay
Hostel: Fraser Roving Backpacker Hostel
17/12/2013 - 18/12/2013

Aan het einde van de middag kwamen we aan in Hervey Bay. Het was een flinkt stuk rijden vanaf de bus plaats naar het hostel, vandaar dat het ons al snel opviel dat de gemiddelde leeftijd 65 was in Hervey Bay, best heel schattig al die oude mensen samenwonend op 1 plaats. Eenmaal in het hostel bleek het een heel fijn en klein hostel te zijn met een mooi zwembad er erg vriendelijk personeel. We hebben die avond nog wat booschappen gedaan en een heerlijke strand wandeling gemaakt.
De komde drie dagen stond er veel op het programma want we gingen naar Fraser Island.

Fraser Island
18/12/2013 - 20/12/2013

We moesten weer eens vroeg opstaan want om 07:15 werden we opgehaald door een bus die ons naar de ferry bracht. We hadden de Cooldingotour geboekt ; dit hield in slapen in een resortje en het eiland rondrijden met een grote omgebouwde vrachtwagen. Gelukkig waren er nog meer verwende backpackers die niet in een tent wilde kamperen op een eiland vol met dodelijke spinnen en slangen. Dus daar vonden wij de mede verwenden: Pien en Nienke uit het prachtige Rotterdam. Onze tour begon en we hadden een erg leuke gids: Jess (een super padvinder). In de bus werden we al gewaarschuwd dat we perse onze riemen vast moesten maken omdat we geen minuut over een weg zouden gaan rijden. Onze eerste stop was bij Lake Mackenzie, een meer gevuld met schoon en helder regenwater. Na de luch tourden we weer verder naar het centrale punt van het eiland waar we 2 uur door een grote jungle gingen wandelen. Jess vertelde ondertussen wat leuke dingen over het grote bos en dieren die er in leefden. Na de wandeling was het tijd om naar het resort te gaan en even in de jacuzzi te gaan zitten, heerlijk.

Kort hierna werden de kamers verdeeld en kwamen we er achter dat we niet bij Pien en Nienke op de kamer lagen. Na vele onderhandelingen was het dan toch eindelijk gelukt en hadden we eindelijk een kamer voor ons viertjes.

De dag begon weer op tijd en er stonden wat leuke dingen op ons programma. We hebben in 1 dag de hele oostkust van het eiland gezien (ongeveer 123 kilometer). Om het half uur stopten we even om uit te stappen en te genieten van het uitzicht en het gestrande wrak, champagne pools en de vele meertjes.

Die avond hebben we gezellig wat Goon (vieze afgekeurde wijn) gedronken met Pien en Nienke en twee jongens uit Zwitserland.

Ook onze laatste dag begon weer veel te vroeg.. Voor de ochtend stond er een wandeling van 3 uur gepland door de woestijnachtige heuvels (het was die ochtend al ong 32 graden). Op de helft van de wandeling kwamen we bij een prachtig meer dat midden in de woestijn lag. Omdat we al een poosje in de brandende zon hadden gelopen was zwemmen dit keer niet echt een straf. Na een tijdje bij het water te hebben gelegen zijn we ook maar weer aan onze weg terug begonnen en was dit ook helaas het einde van onze tour over Fraser Island.

Rainbow Beach
20/12/2013 - 22/12/2013
Hostel: Dingo's

Eenmaal aangekomen in Rainbow Beach kwamen we er achter dat alle hostels die er waren (ong 4 stuks) volgeboekt waren.. Heel ali-iligalie hebben we een nachtje bij Pien en Nienke in bed geslapen. Lotte lag bij Nienke en Lisette bij Pien in bed. We hadden de andere 6 meiden op onze kamer beloofd dat we heel lief en stil zouden zijn zodat ze ons niet gingen melden bij de receptie. Helaas was de poging tot stil zijn zwaar mislukt en hadden we alleen maar lachbuien. Het was ook ongelooflijk warm met zijn 2en in een klein stapelbedje zeker als Lotte ook nog eens praat en schreeuwt in haar slaap. Lotte riep midden in de nacht naar Nienke dat er iets op haar voet liep dus Nienke sprong met een noodgang uit het bovenste stapelbed waarop Lotte reageerde dat ze in wat nattigs stond waardoor ze zich weer helemaal dood schrok. En ja, iedereen op de kamer was direct ook weer wakker en ze konden er helaas niet echt om lachen.. (Wij wel!) De volgende ochtend vertrokken Nienke en Pien naar Noosa waar wij de dag erop heen zouden reizen.

Op onze laatste avond in Rainbow hebben we de meest indrukwekende zonsondergang gezien. Met hoe dom het ook klinkt alle kleuren van de 'regenboog'. De volgende ochtend vertrokken we op tijd met de bus om naar het mooie Noosa te reizen.

Noosa
22/12/2013 - 26/12/2013
Hostel: Nomads

In Noosa waren we nog 2 dagen samen met Pien en Nienke. We hebben het National park van Noosa bezocht en natuurlijk lekker met zijn vieren geshopt. Voor Lotte was er nog een 'kleine' verrassing op 1e kerstdag in Noosa want Petrus kwam voor 10 dagen naar Australie om samen met ons kerst en oud en nieuw te vieren. Hoe leuk?! Lotte schrok zich helemaal dood tijdens de ontmoeting op het strand in Noosa en was helemaal blij.

Na vier nachten in Noosa te zijn geweest gingen we naar de eerste 'grote' stad die we tegen kwamen op onze route: Brisbane.

Brisbane
27/12/2013 - 30/12/2013
Hostel: Xbase (wat een verschrikkelijk goor ding)

Brisbane viel ons eigenlijk wat tegen. Na 2 dagen hadden we het eigenlijk wel weer gezien. Er was niks te beleven en er was geen mens te vinden. Tot dat er de 2e dag hittegolf was en heel Brisbane te vinden was bij de Lagoon. Gelukkig mochten we de 30e Brisbane weer met gierende banden verlaten en reisden we verder met Pien en Nienke naar Byron Bay, waar we ook oud en nieuw gingen vieren met zijn vijfjes.

Byron Bay
30/12/2013 - 02/01/2014
Hostel: ?

In Byron Bay hadden we weer een klein probleempje geen slaapplek.. Beetje vervelend want met oud en nieuw zat alles al zo goed als vol. Lisette beviel het slapen in een bed wel en kon weer in bed kruipen bij Pien (iligaal op het Mojo's surfkamp). Lotte en Petrus sliepen op een hele chique camping en hadden samen een hut. De volgende avond hebben we samen oud en nieuw gevierd op het strand wat wel gek was zo zonder onze familie en vrienden van thuis. Op onze laatste dag hebben we nog een lange wandeling gemaakt naar de vuurtoren wat een prachtig uitzicht gaf over Byon Bay.

Coffs Harbour
03/01/2014 - 05/01/2014
Hostel: Ausitel

Voordat we naar Coffs Harbour gingen lachte iedereen ons uit omdat het een verschrikkelijke plek moest zijn. Maar wij vonden het geweldig. We hadden een heel mooi schoon hostel met gratis wifi en we mochten gebruik maken van allerlei leuke dingen zoals: Surfboard, kajaks en bodyboard. Daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen en we hebben daar een dag dankbaar gebruik van gemaakt. We hebben toen 's ochtends gekanoed door de rivier en 's middags voor het eerst op een surfboard gestaan wat we allemaal echt geweldig vonden. Die avond reisden we verder naar Sydney om daar Petrus naar het vliegveld te brengen. Tenminste dat was het plan totdat bleek dat we ons voor de verkeerde dag hadden ingeschreven voor de bus. We hadden hem geboekt voor 04/01 om 00:55 maar dat moest natuurlijk 05/01 zijn omdat het dan middennacht was geweest. De lieve chauffeur liet ons er gelukkig in zodat we op tijd in Sydney konden zijn.

Sydney
05/01/2014 - 13/01/2014.
Hostel: Xbase en Bondi Backpackers.

De eerste dagen Sydney hebben we de stad verkend waar natuurlijk genoeg te zien en te beleven is. Helaas moesten we op onze tweede dag Sydney al afscheid nemen van Petrus die weer naar school moet in Nederland. Voor ons ging het avontuur natuurlijk verder en hebben we afgesproken met Celeste, Stefanie en Marilique om de Coogee to Bondi walk te doen van ongeveer 2 uur. Doordat we overal foto's moesten maken en af en toe lekker in het zonnetje zaten hebben wij er 3 uur over gedaan.

Ook hadden we een half jaar geleden al afgesproken met Madelon en haar man Nico (Madelon is onze oude mentrix van de middelbare school) om uit eten te gaan. Zij waren toevallig ook in Sydney op het moment dat wij er ook waren. Het was super gezellig en we hebben heerlijk gegeten vlak bij de Harbour Bridge. Voor ons was het wel een beetje gek om iemand te zien van thuis. Na een gezellige avond moesten wij de volgende dag verhuizen naar Bondi Beach; een zwaar overgewaardeerd strand in Sydney met de hele dag camera ploegen en gekke surfers.
Dit betekende wel dat onze laatste vier dagen in Australie zijn aangebroken..

We hebben een geweldige tijd gehad in Australie en we zijn het hier eigenlijk nog helemaal niet zat. Toch begint er over ongeveer 2 uur een nieuw avontuur in Azie. Met een beetje buikpijn en een klein traantje verlaten we Australie zo om naar het Thaise Bangkok te vliegen.

Een hele dikke laatste kus uit Sydney, Australie van ons
xxx

• 13 Januari 2014 - 09:43

Gerrie Lomulder:

Lieve lotte en lisette
    Wat heerlijk om jullie te volgen
    En glimlachen om jullie streken hihi
    Veel plezier nog
    Ik blijf jullie volgen
    Xxxxx gerrie

• 13 Januari 2014 - 16:35

Martine:

Lieve schatten,

Wat ontzettend leuk om dit te lezen en wat fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    Het nieuwe avontuur zal ook prachtig worden.

Lieverds, heel erg veel plezier nog en we volgen jullie op de voet.

Liefs Laurens, Martine, Yardi, Davy en Joey dikke kus van ons uit Ezinge

• 13 Januari 2014 - 18:44

Anja:

Dag meiden,

De tijd vliegt ook voorbij, nu zijn jullie alweer richting Azië! Het volgende avontuur is aangebroken. Heel veel plezier en pas goed op jullie zelf! Tot horens!

Vele groetjes uit Usquert
    Liefs Gerard, Anja, Marcel, Sharyn, Ferry en Jenny

• 13 Januari 2014 - 20:59

Ria En Klaas:

Dag mooie meiden,

Veel verhalen gehoord, maar nog niet de details. Jullie beleven heel wat samen. Leuk om te lezen. We blijven jullie volgen in jullie avonturen. Dikke kus en tot horens.

Klaas en Ria

• 14 Januari 2014 - 00:17

Eliza:

Wat een mooi verslag! xxx

• 14 Januari 2014 - 17:57

Harmina:

Lieve Lisette en Lotte,

Bedankt voor jullie verslag. Heel leuk weer. Ik dacht al waar blijft 'ie?ha, ha. Goed om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. Krijg ook al zin om de wereld eens rond te reizen. Te beginnen in Australie. Benieuwd hoe Azie jullie bevalt. Veel plezier !

groetjes en liefs
    Harmina, Joan Kim en Lisa