Horror reis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu Horror reis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu

Horror reis

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Lisette

20 Januari 2014 | Thailand, Koh Tao

Aangezien we weer in Bangkok terug komen en het nu wat onrustig is leek het ons een goed plan om er niet te lang rond te hangen. We zijn in Bangkok nog naar de pratunam market (de grootste kleding markt van Thailand) geweest en hebben nog wat tempels in onze buurt bezocht. Omdat we onze reis door Azië eindigen in Bangkok hebben we nog wat bezienswaardigheden open gelaten zoals: Baiyoke toren (het gebouw waar the hangover is opgenomen en je 's avonds een prachtig uitzicht hebt over de stad), het koninklijk paleis en de grote staande buddha.

Omdat we niet echt een planning hebben zijn we naar een klein reisbureautje gegaan en hebben we ons laten informeren over de mogelijkheden hier in Thailand. Een van Lisette haar wensen was toch eigenlijk altijd al om haar open water padi te gaan halen. En aangezien het hier redelijk betaalbaar is op Koh Tao hebben wij een pakket gekozen wat bestond uit: een ticket voor de nachtbus en de high speed catamaran, 5 overnachtingen op een twee persoons hotelkamer en ons open water padi incl. 4 duiken en dit voor ongeveer €240 euro, best netjes vonden wij (achteraf bleek ook dat er een aantal mensen minimaal de helft meer hadden betaald).

Eigenlijk waren we beide een beetje bang en zenuwachtig voor de nachtbus want we hadden beide aan onze ouders beloofd dat we niet in zo'n rijdende doodskist gingen zitten. Gelukkig hadden we wel de bus geboekt die het beste aangeschreven stond en waar geen rare verhalen over stonden op tripadvisor. Eenmaal bij de bus zagen we direct een hoop andere 'toeristen' die het ook aandurfden om met de nachtbus te gaan. En aangezien we al gewend waren aan het reizen met een bus wisten we wel dat je er als een van de eersten in moet zitten. Gelukkig lukte het ons ook deze keer weer en wisten we een 'prinsessen plekje' te bemachtigen. Nu zullen jullie tijdens het lezen wel denken wat is een 'prinsessen plekje'? Nou, dat is een plek bij de nooduitgang waar niemand voor en achter je zit en je je rugleuning helemaal plat kan leggen en je voeten steun helemaal omhoog. En iedereen zat de hele reis jaloers naar ons te kijken.

Maar helaas zeggen ze vaak karma is a bitch en helaas was dat ook zo.. We hadden de snelste boot naar Koh Tao geboekt die er 90 minuten over zou doen. En om een of andere reden was de zee idioot wild en ging onze boot 90 minuten lang mee op het ritme van de golven richting eiland Koh Tao. We zullen jullie de details besparen maar wij hebben meer als een uur dood ziek over de reling gehangen. Lotte dacht dat ze het niet ging redden en Lisette dacht elke seconde: was mijn moeder maar hier.. Moet je na gaan dat Lotte meer uren met een boot heeft gevaren dan dat een gemiddeld mens ooit op een boot heeft doorgebracht, dus aanstelleritis was er niet bij.

Al snel na onze horror reis moesten we onze boeken ophalen voor onze open water duik cursus. Onze schooldagen beginnen om 09:00 uur en eindigen rond ongeveer 18:00 uur. Aangezien we al op dag 3 zijn morgen we onze theorie bijna afsluiten met een examen. We hebben er inmiddels al 6 uur opzitten aan les in het zwembad en 2 duiken in zee. En het is werkelijk prachtig! Wat ook deel is van de cursus is dat we allemaal oefeningen onderwater moeten uitvoeren. Helaas had Lotte tijdens het dalen erg veel last van haar oren en had Lisette een kleine paniek aanval onderwater. Bij een van de oefeningen moet je je eigen duikbril vol en half vol laten lopen en dan weer klaren op ongeveer 9 meter diepte omdat dit in real life ook kan gebeuren. En Lisette is bang om haar zicht te verliezen dus ze was nogal in paniek en vroeg of ze alsjeblieft weer omhoog mocht met een volle duikbril en een supersnelle ademhaling. Maar helaas ging dat niet door en moest ze haar ademhaling onder controle krijgen onder water. Na 2x 50 minuten te hebben gedoken en de hele ochtend met onze theorie bezig te zijn geweest liggen wij nu uitgeteld met oorpijn op bed. En gaan we zo op jacht naar gember pillen die ons wat gaan helpen tegen het zeeziek zijn aangezien we over 2 dagen naar het volgende eiland: Ko Phangan zullen varen....

• 20 Januari 2014 - 19:27

Martine:

Dames, wat een verhaal... Rustig aan jullie he? En succes met jullie cursus.
    Liefs xxx

• 22 Januari 2014 - 07:58

Simone Elbertsen :

Hoi dames ,wat een verhaal en dat jullie dat allemaal aan durven !
    Knap hoor !! Maar jullie maken ook hele mooie momenten mee dat maakt de rest weer goed . Succes met de terug reis en geniet ervan ,, groetjes van ons allen xxx

• 22 Januari 2014 - 14:21

Eliza:

Hallo lieverd nou wat een verhaal dat is wel even schrikken ik dacht ook al als het maar goed komt met de nachtbus. Ik had er zelf slecht van geslapen maar het is gelukkig goed gekomen.Ik zie het al helemaal voor me dood ziek op een boot kotsende mensen bahhh en geen moeder in de buurt maar je hebt het gered meid ik ben trots op je. Leuk dat jullie zoveel ondernemen als je klaar bent met de duikcursus even een rustmoment genieten van de zon. Lijkt me zo mooi wat jullie allemaal zien geweldig! Nou heerlijk genieten. Dikke kus mama xxx

• 22 Januari 2014 - 14:53

Oma:

lieve liesette,

Ik heb net jullie verhaal gelezen wat maken jullie veel mee
    en wat zien jullie veel ik weet er alles van als je zeeziek bent.
    Ik ben vroeger ook vaak zeeziek geweest als ik met je opa mee ging
    maar als we aan de wal waren was het weer over.
    Nog bedankt voor je kaartje leuk hoor jullie genieten er wel van
    zo te zien is dit ook een mooi land als je al die foto's ziet
    wens je nog heel veel plezier ook de groeten aan Lotte.
    Groetjes van oma dikke kus xx

PS: Veel plezier samen xxx Eliza

• 22 Januari 2014 - 15:11

Evelien:

Hè hoi lisette,

Wat een horror reis maar wel een ervaring rijker je kunt er wel op terug kijken en achteraf lag je erom.veel plezier lisette en Lotte

Xxxx eef