No worries - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lotte & Lisette - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Lisette & Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte & Lisette

07 December 2013 | Nederland, Groningen

30-11-2013 tot 03-12-2013
Zaterdag 30 november vertrokken Lotte en ik samen naar de andere kant van de wereld. We vlogen met China Airlines, prima vliegtuig met redelijk goed eten. We hebben de hele reis veel films gekeken zoals: Magic Mike, Hunger games, Safe house, Elysium en de verschrikkelijke ikke. Wel allemaal voorzien van Thaise of Chinese ondertitels. Drie vliegvelden en een dikke 36 uur later waren we er dan eindelijk Sydney. Daar begon ons avontuur en we waren direct al gestrand bij de pin automaat en wat denk je, wij kunnen geen geld opnemen omdat onze bank dit niet toe staat.. Hmm en nu. Gelukkig hadden we wat contanten mee zodat we in iedergeval geld konden wisselen. Probleem 1 voor de helft opgelost dacht ik zo. Toen begon onze zoektocht op het vliegveld naar een bank die ons kon vertellen hoe we dit zouden kunnen oplossen. Iedereen keek ons wat schaapachtig aan en kon ons niet verder helpen. Wij vonden dit een mooi project voor onze ouders en hebben dit maar even gelaten voor wat het was.

03-12-2013
We hebben bij de informatie balie maar gevraagd hoe we met de bus (ja,ja een keer niet met het vliegtuig) bij het Airport hotel konden komen. De behulpzame man schreef voor ons een briefje met daarop de gegevens. Dit moest om toch wel lukken voor $3,60 per persoon ipv $30,00 met taxi. Een klein stukje lopen en dan zijn we eindelijk het Airport hotel in Sydney waar we 14 uur kunnen uitrusten want om 06:00 uur 's ochtends staat het vliegtuig naar Cairns al voor ons klaar. Na 8 uur aan een stuk door te hebben geslapen zijn we de nacht maar wakker gebleven zodat we onze shuttle naar het vliegveld voor $8,- p.p niet zouden kunnen missen. Ohja nog wat minder was die nacht is dat we overdag hadden geslapen en dus helemaal niks hadden gegeten.. En na gezocht te hebben in de buurt bleek niks meer open te zijn. Balen want dat was voor ons 24 uur zonder eten. Gelukkig hadden we wat water meegenomen uit het vliegtuig want drinken is hier wel echt heel belangrijk!

Om 04:45 stond de shuttle klaar en waren we helemaal klaar om naar het vliegveld te gaan. Het zou een beetje een race tegen de klok worden want door ons online te hebben ingecheckt werd het mogelijk om een uur van te voren de bagage in te checken. Dus om 05:00 uur moesten we ook echt wel op het vliegveld zijn. Gelukkig reed de chauffeur goed door en hadden we zelfs nog tijd over. Dat gaf ons ruimte om eindelijk wat eten te scoren, voor degenen die het willen weten het broodje Subway ging er bij ons beide erg goed in. Met een beetje vertraging zijn we uiteindelijk om 06:20 vertrokken met Jetstar naar Cairns (Queensland).

Ik had in Nederland al een leuk hostel opgezocht in Cairns dit keer incl. Transfer dat is toch wel zo makkelijk in een nog 'vreemd' land. Eenmaal op de bestemming zag het er goed uit alleen onze kamer was nog niet klaar omdat we veel te vroeg waren. We hebben ons snel omgekleed want het was hier al een kleine 30 graden en zijn naar de supermarkt gelopen zo'n 2 km verder op. Na een kleine zoektocht hadden we het gevonden en met een goed gevulde tas zijn we weer terug gelopen met de hoop dat onze kamer klaar was. En gelukkig was dat zo, we hebben snel onze spullen opgeruimd zodat we eindelijk konden gaan slapen bij de Lagoon (een heel mooi groot zwembad aan de kust). Ik was zo slim om in de schaduw te gaan liggen, terwijl Lotte in de zon in slaap viel, resultaat: verbrand!! We zijn die avond erg vroeg in slaap gevallen en hadden geen zin meer in avondeten omdat we zo moe waren.

04-12-2013
Onze tweede dag in Cairns begon op tijd want om 05:00 uur waren we er al uit om de zonsopgang te gaan bekijken. Dit was echt een geluksmomentje, beide waren we er even stil van. We merkten wel dat we niet de enigen waren die er al vroeg uit waren. Half Cairns was al aan het joggen of fanatiek aan het sporten op de apparatuur die verspreid staat langs de kust. Insanity & Squads zijn hier uitgevonden want iedereen ziet er prachtig uit en zorgt goed voor hun lichaam. Nadat we naar de winkel zijn gegaan zijn we snel weer in bed gekropen want die jetlag heeft er flink ingehakt. Omdat Lotte zo verbrand is hebben we vandaag niet zoveel gedaan. En heb ik haar ingesmeerd met yoghurt, nu maar hopen dat het snel helpt. Ik heb 's middags hier nog even bij het zwembad gelegen en alle reisboekjes doorgespit. We gaan morgen ochtend om 08:15 richting de Koala Garden. Om daar te kijken in een kleine dierentuin met voornamelijk koala's, kangaroo's en een heleboel verschillende soorten tropische vogels. Ook hebben we er nog een dagje bij geboekt, het is hier prachtig en ons hostel is heel fijn. We gaan vrijdag naar the Great barier reef. Daarna is het plan om te vertrekken naar Townville dat is z'n 380 km hier vandaan.

05-12-2013

We zijn voor de verandering maar weer een vroeg opgestaan om vandaag met de locale bus naar Kuranda gegaan om naar de Kuranda's Koala Garden te gaan. Alleen gek genoeg waren we er al voordat het park open was. We hebben even gewacht in en gekeken in de winkeltjes die al wel open waren. Even later mochten we er dan ook in en hebben we onze eerste koala, wombat en kangaroo's voor de eerste keer van dichtbij gezien en zelfs geaaid. Het gedeelte met de slangen en spinnen zijn we heel snel doorgelopen, die beestjes zijn nog steeds niet echt aan ons besteed. Aan het einde van ons dierentuin avontuur hebben we zelfs nog een foto gemaakt voor een echte afzet prijs: $18,-

In de middag hebben we even bij het zwembad gelegen in de schaduw omdat je hier nogal snel verbrand.

Voor het avondeten hadden we besloten om naar the Woolshed te gaan. Daar kunnen we sowieso gratis eten en door iets bij te betalen krijg je voor heel weinig geld een goed bord eten. Aangezien we al 5 dagen geen echt stuk vlees meer hadden gegeten voelde dit als expeditie Robinson haha. Ja ik weet het degene die het nu leest moet vast erg lachen maar je wil niet weten hoe goed het ons heeft gesmaakt. We zijn na het eten maar weer eens vroeg op bed gegaan en hebben een feestje in een café met stripper overgeslagen.

06-12-2013

Op onze vierde dag Cairns gaan we snorkelen bij The Great Barrier Reef. We moesten er weer op tijd zijn want om 07:30 vertrok de boot vanaf de haven in Cairns. Goed voorbereid met liters zonnebrand, flessen water en een lange mouwen shirt gingen we een leuke dag tegemoet. Nog geen seconde op de boot begon de crew met een lange maar ongelooflijk leuke introductie. Beide waren ze erg komisch en van de twee leek als twee druppels water op Jack Sparrow. Na een kleine 1,5 uur varen waren we er. En je gelooft het niet maar lotte en ik waren na de duikinstructeurs als eerste in het water om te gaan snorkelen. Op de boot waren we nog geïnformeerd over de kleine kans dat er vandaag kwallen zouden kunnen zijn. Eenmaal in het water vonden we het prachtig, het koraal, de vissen echt magisch mooi! Na ongeveer een half uur in het water voelde we beide steeds een prikkend iets wat best heel erg pijn deed. Het waren kleine kwalletjes die ons aan het prikken waren. Omdat het best pijn deed zijn we er op den duur maar uit gegaan want even later gingen we alweer naar de volgende plek om daar verder te gaan met snorkelen. Helaas kwamen ook duikinstructeurs uit het water, jeetje wat zaten er knappe mannen bij. Maar maak je geen zorgen mam ik heb mij netjes gedragen en ze met rust gelaten. De crew had een heerlijke lunch voor ons klaargemaakt met verse vis, vlees en heerlijke salades. Tijdens het eten kwamen we er achter dat achter ons ook drie Nederlandse jongens zaten. En je raad het niet maar ze kwamen ook nog eens uit Groningen. Erg leuk! We hebben vlak voor het eten besloten dat we hier 2 dagen langer blijven omdat we eigenlijk twee dagen kwijt waren om te wennen aan het tijdsverschil. En de plek die we uitgezocht hadden bleek heel saai te zijn. Dus we gaan straks door naar Airlie Beach.

Dit was het even tot nu toe,
Dikke kus van ons beide!

• 08 December 2013 - 01:58

Ilse:

Je moet wel naar townsville! Vanaf daar kan je naar magnetic island! Echt een aanrader! Google maar es. Grappig, wij hebben de hele maand doorgebracht in de woolshed haha. Gaan jullie niet meer naar Cape? Loveeee

• 08 December 2013 - 09:34

Eliza Elbertsen:

Hallo Lisette nou dit is nog eens leuk om te lezen je hebt talent. Veel plezier dikke kus mama! xxxx

• 08 December 2013 - 14:28

Johanna:

Het is leuk om jullie op deze manier te volgen.....Veel plezier van je tante.....Dikke kus Jullie foto"s zijn super!!!!!

VEEL plezier....

• 08 December 2013 - 23:06

Martine :

Leuk hoor om dit zo te lezen en jullie te kunnen volgen. Liefs

• 11 December 2013 - 21:16

Margreet & Fokko:

Heel leuk om jullie belevenissen te volgen. Veel plezier en groetjes van ons.